close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לימודי עיצוב אופנה לציבור הדתי

מערכת שורשיז תשרי, תשעג03/10/2012

סיכום מעניין על מקצוע לימוד חדש- לימודי אופנה. גם לציבור הדתי.

תגיות:

לימודי עיצוב אופנה הינם לימודים חדשים באופן כללי בעולם האקדמיה. מרבית מוסדות הלימוד אשר מקיימים מסלולי לימוד עיצוב אופנה הינם מוסדות לימוד המתמחים בתחום העיצוב בכלל ובתחום האופנה בפרט. לא ניתן למצוא אוניברסיטאות או מכללות אקדמיות אשר מציעות מסלולי תואר ראשון בעיצוב אופנה.

נראה כי עובדה זו צמחה מתוך השטח. מרבית הסטודנטים אינם מוצאים את עצמם מתלבטים האם הם מעוניינים להיות מעצבי אופנה של רשת בגדים או בוטיק עצמאי או שמא הם מעוניינים להיות היסטוריונים וללכת ללימודי תואר ראשון בהיסטוריה. תחום עיצוב האופנה כלל אינו ניצב על אותה המשבצת של לימודי תואר ראשון המשלבים תכנים תיאורטיים ועיוניים רבים. אומנם גם בתחום האופנה קיים חומר עיוני אך הוא בעיקרו פרקטי.

צעירים וצעירות אשר בוחרים את תחום האופנה להתמחות בו, הם לרוב כאלו בעלי כישרון אומנתי וראיה אסתטית המשולבת עם זווית ייחודית ומרתקת על הלבוש שלנו, על הפונקציונאליות שלו ועל התפקיד אותו הוא ממלא בחיינו. ואכן, אם מתבוננים בהתפתחות הבגד מאז ימי הביניים ועד היום ניתן לראות תמורות מרחיקות לכת אשר נבעו חלקן מכורח המציאות והטכנולוגיה המשתפרת, כהמצאת בד הג'ינס העבה לעובדי המכרות, וחלקן מתוך חזון אישי של אדם אחד, דוגמת קוקו שנאל אשר "המציאה" את השמלה השחורה הקטנה.

כיום השילוב בין ראיית עולם ייחודית לכורח המציאות הוא המפתח לעיצובי אופנה מובילים אשר מאפשרים ייצור של קולקציות בקנה מידה גדול תוך התאמה לציבור כמה שיותר רחב ובעלות מזערית. כאשר למול תמיד יעמדו ועומדים מעצבים אשר אינם מעוניינים כי כל אדם ברחוב ילך עם בגדים אותם עיצבו והם מכוונים לאוכלוסיות ספציפיות בלבד מבחינת הטעם ועלות הבגד.

לימודי עיצוב אופנה כוללים נושאי לימוד דוגמת: מושגים בעולם האופנה, עיצוב קולקציות פשוטות ומורכבות, טקסטיל והכרת בדים, רישומי מודל, רישום, טכניקות שונות בעיצוב אופנה ותכנון, האריג ושימושו, פיתוחי בדים, איורי אופנה, תפירה, ציור טכני, יסודות העיצוב, סטיילינג (תדמיתנות), תולדות הלבוש, סטודיו כלות ושמלות ערב, הכרת המורשת התרבותית המקומית והבינלאומית ועוד.

בין מוסדות הלימוד הרבים והמסלולים לעיצוב אופנה לכלל האוכלוסייה ניתן למצוא גם מסלולי לימוד עיצוב אופנה למגזר הדתי. מסלולים אלו נבדלים במידת מה ממסלולי הלימוד החילוניים בכך שהם סגורים ללימודי נשים בלבד וניתן בהם דגש על הצרכים הייחודיים השייכים לציבור הדתי, דוגמת קו מחשוף גבוה, שרוולים עד קו המרפק, חצאיות באורכים מסוימים וכן כאלו שאינן צמודות מידי, בדים מאווררים, עיצוב אביזרי אופנה ייחודיים ככיסוי ראש על מגוון אפשרויותיו ועוד.

הצורך של בנות המגזר הדתי, בכל הגילאים, להישאר עדכניות בלבושן ומראן הינו צורך נורמטיבי לגמרי וכאשר הוא משולב יחד עם אמונתן ואינו פוגע בערכים עליהם גדלו הוא יוצר קו אופנה ייחודי ויפיפה. מי שמעצב את הקו זה הוא נשים מקרב האוכלוסייה הדתית אשר מכירות מקרוב את הסוגיות "מה לובשים בבוקר?", "מה לובשים לדייט?" ו"מה לובשים לאירוע?" ועונות עליהן מתוך היכרות פנימית עם תפיסת היופי, האסתטיקה והצניעות הדתית.

מרבית הנשים הללו פותחות בסיום לימודיהן בוטיק בביתן ותופרות בו את מרבית הקולקציות תוך התמקדות בבגדים שהן הכי אוהבות ליצור, החל משמלות וחצאיות יומיות, דרך שמלות כלה וכלה באקססוריז ככיסוי ראש.

עבור מי שאופנה היא חלק ממנה והיא נחנה בכישרון ויכולת פרקטית פתחו מספר מוסדות לימוד מסלולי לימוד עיצוב אופנה למגזר הדתי שם ניתן ללמוד ולהתמקצע בתחום.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה